A Meton sztori
Büszkék vagyunk rá, hogy a Meton mára az egyik legdinamikusabban fejlődő, innovatív magyar építőanyag-gyártó, ahol egyedülállóan, egy helyen gyártjuk a hőszigetelő rendszerek összes fontos elemét. Azért tudunk ilyenek lenni, mert függetlenül attól, hogy valaki tapasztalt régi motorosként, vagy ifjú titánként dolgozik nálunk, nem csupán el szeretné végezni a feladatát, hanem minden nap jobb szeretne benne lenni.
Mi hiszünk abban, hogy a világ egyik legértékesebb tevékenységét szolgáljuk ki azzal, hogy kiváló építőanyagokat biztosítunk a legkülönbözőbb építkezésekhez. A mi gyárunk nyitott, a szakembereknek lehetősége van megnézni, hogy mit, hogyan csinálunk. Mi tényleg meghallgatunk minden véleményt, igyekszünk azonosítani az emberek igényeit és szükségleteit, hogy a leghatékonyabb és legeredményesebb módon, kiszolgáljuk őket. Folyamatosan azon dolgozunk, hogy frissítsük, és fejlesszük tovább a termékeket a piaci elvárásoknak megfelelően.
Ciprusi családi gyökerek
Abban, hogy ilyen szellemiségű csapat tudott kialakulni Cégünknél és ilyen a hozzáállásunk a termékekhez, a piachoz, abban óriási szerepe van alapító tulajdonosunknak, Ellinas Panayiotisnak, vagy ahogy mi magyar kollégái hívjuk, Yiotisnak.
Yiotis ciprusi görög származású, de mivel közel a rendszerváltás óta Magyarországon él, csaknem folyékonyan beszél magyarul. Szülei több mint négy évtizedes múlttal rendelkeznek az építőanyag gyártásban. Nagy szerepük volt a háború utáni Ciprus újjáépítésében.
Yiotis már 11 és fél évesen a gyártásban dolgozott a nyári iskolai szünetekben, rendes 8 órás munkaidőben. A katonai szolgálat letöltése után felsőoktatásban üzleti ismereteket tanult, közgazdászként szerzett diplomát. Az egyetemi éveket követően visszament a családi vállalkozásba dolgozni, így kamatoztatva a tanultakat.
Tudva azt, hogy a sikerhez mindig hozzájárul a termékek teljeskörű ismerete, több mint másfél éven keresztül kivitelezéseken dolgozott. Szállodák építkezésén vakolt, glettelt, festett, szigetelt. Ennek köszönhetően tudja máig különböztetni gyakorlati szempontból is a jó és a rossz anyagot.
Magyarország vonzása
Magyarország felé a családja gyakran ismételt történetei vonzották. Szülei ugyanis 1986-ban jártak először turistaként Magyarországon, és hazatérve rengeteg szépet meséltek neki az országunkról. A rendszerváltás környékén, 1990-ben ezért el is jött Yiotis megnézni, hogyan néz ki ez a fantasztikus hely, amiről annyit hallott. Ha pedig már itt volt, akkor nem csak a látványosságokat nézte meg, hanem az itt elérhető építőipari termékeket is megvizsgálta, kipróbálta. Azt tapasztalta, hogy az akkori piacon még az alacsonyabb minőségű termékek is magas árúak, ezért nagyon vonzó lehetőségnek tűnt itt vállalkozásba kezdeni. Persze gyártóként egyáltalán nem egyszerű elindulni, ezért először egy festékboltot nyitott. Mellette építkezésekbe is besegített, és egy utazási iroda keretében ciprusi utazásokat is szervezett az érdeklődő magyaroknak.
1991-ben már megérkezett az első építőanyag-szállítmány Ciprusról. Minimális tőke volt a zsebében, mégis azt határozta el, hogy öt éven belül felépíti a magyar gyárat. Este 11-ig dolgozott, majd reggel fél 6-kor újra talpon volt, hogy a 7 órás nyitásra minden rendben legyen.
Az első magyarországi siker
A harmadik évben Yiotis megvette a gyárnak kiszemelt területet, ahol az ötödik évben már üzemelt a gyár, majd tíz év alatt milliárdos forgalmú vállalkozássá nőttek. Mára ezt a vállalatot az első házasságából született két gyermeke viszi tovább.
Hegyeket megmozgatni képes erő
Másodikként alapított gyárához 2005-ben Dabason vette meg az első földterületet, és egy éven belül indult el a gyártás 1,6 hektáron. Az új gyár a King Stone márkanevet kapta. Yiotis rájött, hogy az újratervezésben lehetőségek is rejlenek: az előző tíz év tapasztalatait kamatoztatva igyekezett modernebb gyárat építeni, mint korábban. Óriási akarat volt Yiotisban, hegyeket meg tudott volna vele mozgatni. Elhivatottságát erősítette, hogy nagyon sok remek kolléga, és kereskedelmi partner támogatására számíthatott. Fél év alatt nyereséges lett a cég, és három-négy év alatt elérte a milliárdos forgalmat. 2009-ben, a válságban is építkeztek, területet vásároltak, próba-fejlesztettek, termékpalettát fejlesztettek, automatizálták a gyártást, korszerű irodákat alakítottak ki. 5,34 hektárra nőtt a kezdeti terület, amin 10 ezer nm az épületek összterülete. Az ügyfelek számára Yiotis személye jelenti ma is a hitelességet.
A Meton szellemisége
Yiotis elszántsága és szakmai elhivatottsága természetesen ma is töretlen, és ez ma is az egyik legerősebb motorja a cégnek. Mint tudjuk, minden sikeres ember mögött áll egy megértő társ, aki támogatja, ő is boldogan él második házasságában. A cég rengeteget fejlődött folyamataiban, hatékonyságában és összetételében is. Mára számos rutinos szakember teszi hozzá tudása legjavát a vállalkozás működéséhez.
A több évtizedes hazai tapasztalat nagyszerű új termékeket inspirált. Az eddigi legkorszerűbb laborunkat hoztuk létre, kiváló kollégákkal. Hét éve indult el a polisztirolgyártás, ezzel váltunk teljeskörű hőszigetelőrendszer-gyártóvá. Napjainkban már három különálló gyáregység üzemel a dabasi telephelyen. Ezekben állítjuk elő EPS, vödrös, és zsákos termékeinket. Beruházásainkat hitelek nélkül, saját erőből valósítottuk meg. Amit csak lehet, magyar beszállítóktól szerzünk be, magyar partnereket választunk és magyar embereket alkalmazunk.
Hiszünk abban, hogy ezzel segítünk a magyar gazdaságnak. Fiatalos kereskedelmi csapatot alakítottunk ki, ahol remekül együtt tudnak működni a tapasztaltak és a lendületes fiatalok. Tudatos törekvés részünkről, hogy a tehetséges pályakezdő szakembereket is igyekszünk megszólítani, nem csak a nagynevű ismert szakembereket. Mert mi újítókat keresünk, akik nem mindent ugyanúgy akarnak csinálni, ahogy korábban megszokták. Motivált csapatot építünk. A fiatalok a nyitottságot és a kreativitást hozzák, az idősebbek pedig a türelmet és az alázatot. A remek párosítás új értéket tud teremteni.
Mindezek hatására úgy éreztük, hogy 2022-ben jött el az idő, hogy lezárjuk a múltat és mindazt a működésbeli, technológiai, szemléletbeli fejlődést egy új márkanévvel fejezzük ki. Így elhagytuk a King Stone márkanevet, ezzel lezárva egy nagyon jelentős, de mára már meghaladott korszakot. Egyesített tudásunk és tapasztalatunk a magyar piacról eredményeznek ezentúl igazi METONbiztos termékeket.